Sembla ser que les idees de fa
anys, tornen a estar de moda, modificades i adaptades als nous temps. Recorde
que no fa massa anys encara podíem veure pels nostres carrers, de bon matí,
repartidors de diari a domicili, que empraven la bicicleta per fer la seua
distribució, també aquells que repartien llet a granel, per les cases, portant
enganxades al manillar de la bicicleta dues grosses lleteres, o aquells altres
que, amb unes sofisticades politges empraven la força del pedaleig per fer
girar moles i esmolar ganivets i tisores...
Després els vehicles a motor,
motocicletes, automòbils, camionetes van guanyar terreny i la bicicleta va
quedar relegada a vehicle per l'esbarjo i l'esport. Però les modes canvien i fa
uns anys, no massa, que la bicicleta, sobretot a les ciutats sense massa
costeres, com la nostra, va tornant a emprar-se, com a mitja de desplaçament,
va ocupant novament carrers, voreres i passejos.
Aquest retorn de la bicicleta
particular per l'ús convencional va portar-en algunes ciutats, Madrid,
Barcelona, Mallorca, Santander, Bilbao, Malaga, Sevilla, Granada, València....,
a l'aparició d'un nou model de transport professional, sostenible, que permet
realitzar serveis de transport urbà en llocs de difícil accés pels vehicles i
sense emissions contaminants.
Noves empreses amb un nou tipus de
missatgeria va irrompre en el context econòmic de les nostres ciutats buscant
a la vegada que sostenibilitat ecològica i disminució de la contaminació, una
reducció del trànsit a motor pels nostres carrers.
El repartiment de paqueteria en
bicicleta dins el nucli urbà permet obtenir uns costos d'inversió, explotació i
manteniment molt per baix del repartiment tradicional amb furgoneta, així com,
una major celeritat i rapidesa, abaratint enormement les despeses i obtenint
immillorables resultats, doncs el vehicle emprat es totalment respectuós amb el
medi ambient i també, en moltes ocasions, per allò del tràfic, més eficaç.
Així no m'ha resultat gens estrany
que hui mateixa, m'haja trobat amb una tarja de visita, un pamflet i un díptic
on s'anunciava una empresa de missatgeria en bicicleta a la nostra ciutat, a
Castelló, doncs, en aquest sentit, Castelló, és ideal al ser plana i tenir bon
clima, per què aquest servei puga quallar sense majors problemes aparents.
No sé si l'empresa, de la que
podeu conéixer si us be de gust molt més, qui són els seus creadors, ubicació,
zones de distribució, tarifes i altres aspectes interessants, punxant sobre el
següent enllaç: BICIMENSAJERIACS
farà molt de temps que treballa al nostre nucli urbà, un mes? dos?, però de
segur que la proposta, a banda d'un negoci original, ecològic i socialment
responsable, que no malmés la salut del planeta, busca convertir Castelló en
una ciutat més agradable per tots.
Ara, fa falta que, als
bici-emprenedors castellonencs que han decidit combinar treball i estima per la
bicicleta els hi vaja bé l'experiència, i siguen molts els particulars, però sobretot
les empreses de distribució interna a la ciutat, que els hi recolzen,
començant, per què no? per les institucions públiques, ajuntament, diputació,
conselleries... a qui se'ls sent dir amb la boca plena que fan una aposta per
la salut mediambiental. Ara poden demostrar-ho, calen accions continuades i no només puntuals i anecdòtiques com la del "mercat de la taronja"....
Benvinguts Roberto i Jose,
emprenedors responsables a qui els agrada, com a molts altres veïns, una ciutat
més neta, menys sorollosa, més tranquil·la i més habitable. Que tingueu molta
sort en la vostra lluita per fer-vos un espai en el mercat de la missatgeria
urbana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada