La ciutat

La ciutat

diumenge, 25 de març del 2018

Set


Vet per on el set, a més a més de ser un número curiós, la suma de les cares oposades en un dau sumen sempre set, o l'expressió d'agilitat, les set vides dels gats, és un número molt recurrent a la cultura, set són els dies de la setmana, els colors de l'arc de sant Martí, els pecats capitals, les notes musicals, les meravelles del món, els nans de la Blancaneu, els arcàngels, seguim?...Les paraules de Jesús a la Creu, els dolors de Maria, els infants de Lara, o els inferns de Dante.

Així no ha de resultar gens estrany que el set siga també un número que hui prenga protagonisme a Castelló. Hui es dóna el tret de sortida als set dies més importants de l'any litúrgic cristià, aquells que en conjunt anomenem Setmana Santa i que comencen amb el dia de Rams,hui, i acaben set dies després amb la Pasqua.

Però si filem més prim, a nivell més local, també hui el set pren protagonisme a les nostres terres per un aniversari. Tal dia com avui de l'any 2011, fa per tant set anys, Castelló va deixar de ser l'única província del Mediterrani sense aeroport, inaugurant-se de la mà d'En Francesc Camps i Carlos Fabra unes instal·lacions, destinades en principi "per passejar" en no disposar ni d'avions ni de permisos per la navegació, amb una inversió superior als 150 milions d'euros.

Encara recordem aquells titulars de la premsa no tan sols local si més no també nacional en que es feia referencia a l'aeroport de Castelló com la cosa més semblant a una estació d'autobusos, doncs els més de 1500 convidats a l'esdeveniment, la majoria jubilats, convocats per bàndols dels ajuntaments, van arribar a l'aeroport amb més d'una trentena d'autobusos, i que, després d'aguantar les benediccions, tall de cinta, descobriment de placa commemorativa i discursos, finalment van gaudir d'un esplèndid refrigeri, que, ara, després de 7 anys, alguns recorden com a "gran comilona".

I malgrat que tot semblava estar preparat per a aterrar avions comercials les reparacions i modificacions per facilitar els primers enlairaments i aterraments van suposar la modificació de més de 2.000 inexactituds, errades o temes pendents de rematar, ja foren normes, homologacions, condicions de seguretat o protocols, de manera que els primers vols regulars comercials no van donar-se fins al mes de setembre del 2015, més de 4 anys després de la seua inauguració oficial.

I malgrat ser un aeroport amb tasses inferiors a les que aplica Aena, amb flexibilitat operativa i amb amples possibilitats de connexió, la realitat ens diu que, tot i guanyar passatgers va tancar l'any 2017 amb un nombre de 144.000, molt per sota de les previsions inicials.

Però tornem al set. Recordem que no fa massa setmanes, un dimarts a final del mes de gener, el 23, va inaugurar-se, amb incidències de retard incloses, l'AVE Madrid-Castelló. Doncs bé, ara RENFE, fent números, diu que la demanda de bitllets per viatjar entre Castelló i Madrid, ha crescut, imagineu en quin percentatge? Efectivament en el 7%. Quina casualitat!!!

I si parlem de les passades festes de la Magdalena? Set van ser les formacions o companyies internacionals que constituïren el gros del FAMM, des de les majorettes de Bòsnia als castrenses Suïssos, passant pels gaiters escocesos...

Podríem seguir, fent del set el protagonista, però per no fer-nos massa llarg només una ressenya més aquella que fa referencia a una publicació quinzenal social i gratuïta, editada a Torreblanca EL7SET  amb edicions locals i apartats d'actualitat, esport, cultura, opinió o salut.

Aquest número, present a la quotidianitat, a les fabules, a les creences, als mites populars, hui, per cultura religiosa, per l'àmbit fester, per les connexions amb Madrid o per la casualitat d'una data i un aeroport, m'ha vingut al record, a la memòria... He dit "memòria"? 7 lletres!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada