La ciutat

La ciutat

divendres, 12 de gener del 2024

El gran desconegut.

No gosaria dir, per por a estar errat, que és el més infrautilitzat, però sí que estareu d'acord amb mi que és el menys conegut. Estic parlant del "bike park" que si no fos perquè està de moda donar noms en anglés, diríem que és el "Parc ciclista- ciutat de la bicicleta", una instal·lació ubicada a tocar de la ciutat del transport, entre el carrer Grècia i la carretera de Ribesalbes, que va nàixer al final de la legislatura municipal 2015-2019, obra licitada i adjudicada a fi del mes d'octubre del 2020 i inaugurada el març del 2021, pel regidor del Patronat Municipal d'Esports, òrgan encarregat de la seua gestió, el senyor Braina i l'aleshores alcaldessa la senyora Marco.

Es tracta d'un circuit ciclista tancat amb un recorregut dividit en dos circuits, un de ciclisme de muntanya i un per la pràctica del ciclisme de pista, que poden ser usats tant en l'àmbit professional com pels aficionats, a més a més d'unes instal·lacions complementàries amb un edifici per emmagatzematge, lavabos i una cafeteria.


Sembla que la seua creació va ser fruit d'una iniciativa popular i que va poder ser realitat a través dels anomenats pressupostos participatius, destinant-se per la seua creació vora sis-cents mil euros.

Des d'aquell moment crec que algun club d'aficionats al ciclisme, al patinatge o al triatló, cas de tritail, dos rodes, club ciclista Costa Azahar, Club Patí Castàlia, Club el Gancho o la mateixa associació de veïns de Sant Llorenç, han estat els seus més assidus usuaris.

Tot i això, com deia a l'inici, tal vegada per la seua ubicació lluny de la zona centre, o per la manca de promoció, el parc no ha resultat ser tan dinàmic com s'esperava i, per molts castellonencs és el gran desconegut.


Ara, hui mateix, acabe de llegir la notícia que el nou equip municipal té en previsió reactivar la zona del parc i, de passada, el mateix recinte, amb una primera acció fonamental com és l'obertura de la cafeteria que roman tancada des dels inicis, i la reordenació del trànsit a la zona creant noves places d'aparcament de vehicles, a la vegada que dinamitzar-lo amb la instal·lació als seus voltants d'una base del servei de préstec Bicicas.

No sé si aquestes idees confirmades per l'àrea de mobilitat en boca del regidor senyor Ramirez, amb l'objectiu d'aconseguir un major ús de les instal·lacions i una rendibilitat d'acord amb els diners invertits en el seu moment, seràn realitat prompte, però molt em tem que la enrevessada burocràcia municipal, licitacions, concessions i adjudicacions, tant pel que respecta a l'explotació de la cafeteria com al nou concurs pel Bicicas, facen que encara haja de passar molt de temps perquè es puga fer ús d'aquests serveis ara anunciats, i tot quede només en una simple proposta, una nova "propaganda".


Està bé disposar d'un espai segur a la ciutat per fer esport amb la bicicleta un lloc que permetra als aficionats familiaritzar-se amb el ciclisme de manera segura, però diguem-li pel seu nom, estem parlant d'un circuit, no és en realitat un parc per bicicletes, ja que genèricament un bike park és una instal·lació molt diferent d'aquesta
ubicada a tocar el CEU a Castelló, un espai dissenyat específicament perquè els amants del ciclisme de muntanya puguen practicar el seu esport preferit de manera segura i divertida, trobant-se en aquells diferents tipus de senders o pistes, que van des de rutes més senzilles i accessibles per a principiants, fins a senders més tècnics i desafiants per a ciclistes experimentats, i en el nostre, en el de Castelló, no és així.

En aquest cas estem davant d'un espai que permet practicar el ciclisme d'una manera versàtil i recreativa, que permet trobar persones de tota mena de nivells i amb tota classe de bicicletes, un lloc on acudir per plaer i per passar una bona estona, si és en companyia molt millor i gaudint d'unes instal·lacions que conviden a la xarradeta, al café, a fomentar l'amistat. Esperem que el nou impuls siga prompte realitat i es dinamitze molt més la zona en benefici de tots.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada