La ciutat

La ciutat

dijous, 20 de maig del 2021

Fitur del futur.

Tots sabem que mostrar és exposar alguna cosa a la mirada, a la vista d'altres, amb la clara missió que ho vegen, és a dir, que no passe de cap manera desapercebut; és sinònim de presentar o exhibir.

Per donar suport a allò que vol mostrar-se, és habitual que s'empren els taulells o aparadors/mostradors, taules que, tenen la funció d'exposar als possibles clients el producte que s'anuncia.

Les trobades en què les empreses o entitats d'una mateixa activitat comercial exposen els seus productes o serveis genèricament s'anomenen fires de mostres. El període firal sol aprofitar-se a més de per mostrar els productes, per a celebrar diverses activitats d'interés per al sector com ara fòrums, conferències, jornades tècniques, tasts de productes, desfilades, etc.


La participació en una fira és una festa comercial
de la qual s'han de fer partícips als potencials clients. Per això, és habitual en les fires no només obsequiar els visitants amb un petit detall de marxandatge, així com convidar a aperitius o begudes a aquells que s'hi acosten, si més no també és important per al desenvolupament de la fira disposar d'una bona quantitat de documentació comercial per repartir als visitants a l'estand: revistes comercials, catàlegs d'empresa, fullets de producte, etc.

Tal vegada una de les fires de mostres més populars i participatives del nostre país siga la que és coneguda com a FITUR, la segona fira de turisme més important del món, un esdeveniment que se celebra anualment a la Institució Firal de Madrid, IFEMA, durant cinc dies en els mesos de gener i febrer, però que aquest any i per causa de la pandèmia, té lloc aquesta mateixa setmana, del 19 al 23, i que novament està suposant un desafiament per als expositors, per haver de sorprendre tant als intermediaris com al públic final.


La Comunitat Valenciana
de llarga tradició a Fitur mitjançant la distribució de molts i variats regalets, els fullets en paper, les desfilades d'animació, els concerts de bandes i, sobretot els "showcookings" o preparació de plats a la vista dels comensals i la seua posterior degustació, aconseguia any rere any ser el pols d'atracció dels potencials visitants al llarg dels dies de duració de la fira.

Però que passarà aquest 2021? Tota una incògnita sembla projectar-se sobre l'impacte turístic que els diferents països i Comunitats, també la nostra, puguen tenir en la promoció de Fitur-2021, ja que, tal com s'ha explicat des de l'organització, no hi ha a la fira ni paper, ni fullets, ni taulells per evitar que la gent puga aturar-se.


Si en les edicions anteriors el disseny dels diferents estants, per captar l'atenció dels potencials visitants, ja solia ser espectacular, aquest 2021 ha de resultar del tot decisiu per l'èxit;
per això segons es desprén de les declaracions del secretari autonòmic de turisme, el benicassut Francesc Colomer, l'estand principal de la Comunitat Valenciana, ubicat a la capçalera del pavelló 7 del recinte, amb un espai de més de 2000 metres, és més digital i professional que mai, comptant amb tres grans illes; una primera que integra les 6 marques turístiques, entre elles "Castelló Mediterrani", una segona dedicada a les empreses i productes, i una tercera amb espais destinats a la comunicació, interconnectades en una plaça central en què es realitzen les diferents presentacions.


Tota l'oferta turística promocional, segons podem veure en les informacions que els diferents mitjans de comunicació s'han aprestat a mostrar-nos des del moment de la seua inauguració ahir mateix, és difosa de manera digital, a través de pantalles i codis QR
. Tot per aconseguir que, en aquests dies, siguen els professionals del sector turístic qui connecten, intercanvien, informen, identifiquen interessos, establisquen reunions i desenvolupen l'oferta en productes, serveis i destinacions als nostres pobles, comarques, platges o ciutats, i siga el cap de setmana destinat al públic, qui accedint al recinte previ pagament de 10 euros, puga conéixer-nos una mica més, tot i que de manera menys tangible, més digital.


S
erà la nostra oferta suficientment atractiva per aconseguir que els visitants sense els reclams de sempre s'acosten als "no aparadors"? Serem capaços d'Il·lusionar i vendre els nostres productes i espais "sense oferir-ne un tast"? Seran "les pantalles i el plasma" prou atractius per a enganxar? Seran de fàcil accés i tindran qualitat les informacions que s'obtinguen mitjançant els QR?

Incògnites d'un futur en un fitur que ja és realitat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada