La ciutat

La ciutat

dissabte, 25 de juny del 2016

Jo ja el tinc.

Si, així, en masculí, no la variant femenina. No es tracta de "jo ja la tinc" que diria algun aficionat del club esportiu Castelló, quan, després d'una nit de "cua" va poder adquirir una de les dues-centes cinquanta localitats que el Gavá va enviar a Castelló, pel partit definitiu, el quasi miracle, que pot tornar el nostre equip a la segona divisió B.

No, no comente hui l'esdeveniment esportiu del proper diumenge. Tampoc vull fer referència, hui és jornada de reflexió, a les eleccions de demà, tot i que també el "jo ja les tinc", aquesta vegada en femení i plural, podria ser l'exclamació que hagués pogut sorgir de la meua boca, fa uns pocs dies, quan en dos o tres de diferència i aquesta mateixa setmana, van arribar al meu domicili les paperetes electorals del PP, A la Valenciana, Ciutadans i el PSOE.

El meu "jo ja el tinc" vol deixar constància d'un tercer esdeveniment que tindrà lloc el proper dimarts, dia 180 de l'any i que fa referència a, per una banda la possibilitat d'aconseguir fortuna monetària i, per l'altra, de difondre una part del ric patrimoni cultural de Castelló.

Va ser, crec recordar, dijous o divendres de la setmana passada quan va ser presentat al poble, per l'alcadesa, el vicealcalde i el director provincial de l'ONCE. Es tracta d'un cupó que aquesta organització, amb quasi 80 anys d'existència, que presta ajuda social a les persones amb ceguera o discapacitats visuals severes, dedica a recordar el 300 aniversari de l'acabament de les obres de l'edifici noble del nostre ajuntament.

Un cupó que ens brinda l'oportunitat de donar a conéixer Castelló i en concret l'aniversari del Palau per tota Espanya. Una idea del vicealcalde que va ser recollida amb il·lusió pels dirigents provincials d'aquella entitat i que, finalment, ha pogut ser inclosa en el catàleg general de publicacions i que es correspon al que se sortejarà el dimarts vinent dia 28, vespra de Sant Pere.

Un cupó que no m'agrada gens en el seu disseny, que no considere gens encertat, en relació a la línia que presenta l'ONCE en el disseny dels cupons dels altres dies. Lleig, fosc, amb colors apagats, amb predomini del negre combinat amb marrons i blaus tristos. Un cupó lluny de la llum i del color que la nostra ciutat presenta en aquests dies d'inici d'estiu.

És una veritable llàstima que el disseny del cupó dedicat al nostre ajuntament estiga lluny dels que l'ONCE ha anat dedicant en els darrers mesos i anys a Peníscola, Morella, Vilafamés o Navajas, per citar només alguns dels pobles de la província que també han vist les seues imatges a les butlletes, o els dedicats a la propia ciutat o als paratges naturals del Desert de les Palmes i les Illes Columbretes, i que els 5,5 milions de cupons que s'estan venent en tot l'estat amb la imatge del 300 aniversari del Palau Municipal, siga tan poc "cridaner".

Tot i això, com dic a l'encapçalament, jo ja el tinc. No podia ni devia quedar-me sense, és tot un esdeveniment i, malgrat que estic convençut que no em tocarà, pense quedar-me'l com a record.

Vosaltres, si en voleu un, encara sou a temps, per 1 euro i mig se'n poden aconseguir 35.000 i per 50 cèntims més, es pot jugar també a la sèrie i guanyar "la paga", un invent complementari que suposa 3.000 euros al mes durant 25 anys, que s'afegirien al premi gros dels 35.000. I com qui no es conforma és perquè no vol, també hi ha "pedrea" i reintegraments... malgrat que la probabilitat d'encertar les 5 xifres és 1 entre 100.000 i d'encertar les 5 xifres més la sèrie depén de les que es fiquen en joc en cada sorteig, poden estar la probabilitat entre 90 i 150 milions.

De manera que, poca gent supose comprarà el cupó pensant que va a eixir de la misèria, que allò serà la fi de tots els seus mals, considereu-ho més una ajuda social i si voleu una compra "d'un record", en aquest cas, del 300 aniversari de l'edifici noble de la Plaça Major, tot i que el cupó, a parer meu és molt, massa lleig, gens bonic i atractiu...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada