La ciutat

La ciutat

dimarts, 23 de juny del 2020

Seré idiota?


Tal vegada no està bé que ho diga, però no em considere una persona poc intel·ligent, ja que a la meua edat he d'afegir-li una més que suficient formació acadèmica que m'ha servit per més de quaranta anys per fer de la docència la meua professió. No sóc cap fora de sèrie però sí que pertany a aquell grup que l'INE qualifica, per la formació rebuda, com grup d'estudis superiors, al qual pertanyen menys del 20% de la població espanyola.

Tot i això, de vegades, en els últims temps massa sovint, em topete en situacions en les quals em trobe "desubicat", que realment he de retornar, rebobinar o repetir-me alguna de les paraules que llig o escolte per tractar d'entendre el seu significat, fins i tot fent l'esforç de relacionar-les en el context en què apareixen, però, malauradament, són poques les vegades que li trobe el seu significat, havent de recórrer al diccionari per arribar a esbrinar a què es refereixen.

És el cas que hui voldria comentar. Aquests dies, com és costum cada vegada més habitual en els darrers anys, mesos i setmanes, la bústia de casa també s'ha omplert de "propagandes" de tota classe, des d'aquelles que anuncien vidents que tot ho solucionen, passant per aquells altres que "volen comprar-me el cotxe" o aquells fulletons de diferents mides i nombre de pàgines, dels grans magatzems, supermercats o hipermercats que de manera setmanal publiciten les seues ofertes, i que amb rètols grans i colors cridaners, volen captar la meua atenció.

En un d'aquests fulletons i en un apartat genèric de "tu compra semanal" apareix l'anunci d'un producte, que dit siga de passada, tot i que l'he adquirit en alguna ocasió, no és massa habitual la seua compra, es tracta de "l'aigua de coco", una beguda molt habitual a les zones tropicals i que vol obrir-se camí al nostre país.

Amb un sabor característic i amb un alt contingut en potassi i antioxidants, la qual cosa la fa ser un producte sembla que útil, jo no gosaria a dir com s'afirma en moltes ocasions ideal, per la recuperació dels electròlits perduts pel cos després d'un exercici intens, sense aportar massa calories.

Però el que voldria ressaltar d'aquell anunci no són les bondats o no de l'aigua de coco, si no, una anotació distintiva, requadrada al costat de la fotografia del producte, i que diu: "puedes usarla como base para tus smoothies".

Base per als teus "smoothies". Està clar, usar de base no és massa difícil d'entendre, vol dir d'element inicial d'algun preparat més complex; així tot coneixem com la farina és la base del pa, o el vi és la base de la sangria, però i "smootihies"? Jo no sé vosaltres, però jo era la primera vegada que veia escrita i llegia per tant aquella paraula.

La fotografia que acompanyava la invitació a comprar el "agua de coco", amb el seu preu ressaltat, tampoc em donava cap pista, un bric, una gerra i un coco partit..., el meu cap inconscientment no parava de rumiar, seré idiota? Si jo, que no em considere a mi mateix curt d'enteniment no sé a què pot referir-se "smoothies", voleu dir que la resta de veïns, d'aquells a qui els ha arribat també el fulletó ho entendran? Quina haurà estat la ment privilegiada que haurà dissenyat aquella invitació? I més encara, a qui pensaria dirigir-la?

Difícilment compraré "l'aigua de coco" per fer "smoothies" si no sé el que són. Així que no he tingut més remei que acudir al diccionari, de la mateixa manera que ho vaig fer fa un temps per esbrinar allò de "meme", "cocotología" o "hub", per citar només alguns del darrers elements descoberts, i que direu he trobat?

El smoothie és una beguda molt similar a un batut, elaborat a força de suc o batuts de fruites, però amb una característica que el fa diferent dels propis batuts, que té un element congelat, ja siga gelat o iogurt congelat, de manera que té una consistència densa, semblant al batut però més espés, més cremós.

I estirant del fil, he descobert nous elements. Dos nous conceptes relacionats amb aquell, "frappés" i "frozen" també noms i conceptes desconeguts per mi. Estic fent-me vell a la carrera? Per si a vosaltres vos ocorre el mateix, i per ajudar-vos a no caure en una depressió, us diré que els frappés són el mateix que els smoothies però amb petits trossets de gel, mentre que els frozen són aquells smoothies en què el gel queda totalment integrat en la beguda. Ho sabíeu? Jo no.

Però no, definitivament no sóc idiota, sóc antic, són poc modern, sóc major, i com tot i això m'agrada seguir aprenent, obrint nous camins, nous punts de vista, noves sensacions, us promet que faré el possible per, més prompte que tard, fer-me un smoothie, un frappé o un frozen, i ja us contaré l'experiència. Si vosaltres us avanceu o sou ja uns experts en smoothies, també us convide a dir la vostra... Tota pedra fa paret.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada